Sama spletna stran ne pomaga prav nič, če je nihče ne more najti. Spletno predstavitev je treba izpostaviti in predstaviti potencialnim strankam, šele potem se lahko nadejamo učinkovitosti in uporabnosti spletne strani. Kako to doseči? Potencialnim obiskovalcem se moramo približati tam, kjer njihovo pozornost najlažje pritegnemo.
Kazalo vsebine
Vse za učinkovito spletno stran
Pri ocenjevanju učinkovitosti spletne strani se pogosto omejimo na sam izgled in funkcionalnost spletišča, ne pomislimo pa, da imamo pri spletnem poslovanju v resnici povsem drugačne cilje. Veliko bolj relevantni so drugi podatki, tisti, ki pravzaprav niti ne izvirajo iz samega spletišča. Zanima nas na primer, koliko obiskovalcev spletišče obišče in kako se na strani obnašajo, kakšna je prisotnost spletne strani med ciljno publiko, naposled pa seveda to, kakšen je dejanski učinek pri poslovanju podjetja.
Da bi lahko bili med ciljno publiko kar se da aktualni, je nujna spletna optimizacija strani. To pomeni, da se vsebine na spletišču prilagodijo obiskovalcem in spletnim iskalnikom, povezave do spletišča pa se objavljajo tudi na drugih naslovih. Glavni cilj tovrstnega početja je izboljšanje uvrstitev v spletnih iskalnikih, na ta način pa spletna optimizacija neposredno poskrbi za nov dotok zainteresiranih obiskovalcev. Seveda pa s takšnimi ukrepi tudi na druge načine koristimo spletni strani – spletna optimizacija nas sili, da pripravljamo kakovostno vsebino in do potankosti optimiziramo tudi predstavitev, medtem ko je seveda vedno koristno, da širimo prisotnost naše spletne ponudbe tudi na drugih spletnih straneh.
Nadalje pa moramo učinkovitost spletne strani zagotoviti tudi z drugimi prizadevanju. Tu recimo izstopa še spletni marketing, ki je pogosto ključna komponenta za dolgoročni uspeh. Trženje ponudbe preko spleta ni enostavno, čeprav imamo širno spletno občinstvo vedno na dosegu roke. Za spletni marketing se splača najeti strokovnjake, ki bodo znali izbrati pravi pristop in opraviti delo, ki vodi do dobrih rezultatov. Le na ta način lahko pričakujemo, da bo spletišče res uspešno obratovalo. Z dobrim končnim učinkom lahko tudi upravičimo stroške, ki jih predstavlja spletni marketing.
Učinkovita spletna stran torej ni le tista, ki je funkcionalno dovršena in lepo oblikovana. Kar nekaj dela je še zunaj spletišča. Teh opravil ne gre zanemarjati, pravzaprav si zaslužijo posebne pozornosti in jih je pametno zaupati profesionalcem.
Spletna stran lahko predstavlja znatno investicijo, tako časa kot truda, a tudi če ne, si gotovo želimo kar najboljšega izkoristka. Vsako spletišče ima svoj namen, ki je običajno povezan s prodajo. Da bi te cilje kar najbolj zanesljivo dosegali, je treba spletno stran temu povsem prilagoditi, prav tako pa se lahko poslužimo nekaterih dodatnih ukrepov, ki pomagajo na poti do uspeha.
Spletni iskalniki
Najboljša ideja bo že v izhodišču optimizacija za iskalnike. Velika večina ljudi, ki kupuje preko spleta, začne svoj nakupni proces na prvi strani priljubljenega iskalnika, običajno je to Google. Tudi tisti, ki ne kupujejo preko spleta, informacije o izdelkih in storitvah pogosto iščejo preko spletnih iskalnikov. Optimizacija za iskalnike poskrbi, da se naša spletna stran pokaže med rezultati za relevantna iskanja, s tem pa že vodi v utrjevanje spletne prisotnosti novonastale spletne strani. Seveda pridejo ti postopki v poštev tudi za starejše spletne strani, pravzaprav za vse upravitelje, ki bi radi svojo spletno stran uvrstili višje na seznamu rezultatov za povezana iskanja. Optimizacija za iskalnike je odlična možnost za utrjevanje spletne prisotnosti, hkrati pa seveda že neposredno zagotavlja veliko število novih obiskovalcev. Več o tem kako poteka optimizacija spletne strani in kaj bomo z njo dosegli preberite na povezavi: https://spletnik.si/seo-optimizacija-spletnih-strani/.
Spletno oglaševanje
Tako kot je priljubljen iskalnik Google, so priljubljeni tudi Google oglasi. Prav zato se za takšen način oglaševanja odločajo upravitelji spletnih strani, ki bi radi utrdili svojo prisotnost na spletu. Spletno oglaševanje tako omogoča učinkovito izpostavitev spletne strani široki množici potencialnih interesentov, saj se oglas v tem sistemu prikazuje uporabnikom Googlovih storitev, pa tudi obiskovalcem drugih spletnih strani, ki omogočajo prikazovanje oglasov. Na ta način je možno precej enostavno doseči zelo široko množico potencialnih strank, kar vodi v neposredno korist za spletno stran oziroma prodajo preko spleta. Že s samim prikazovanjem pa Google oglasi pripomorejo k utrjevanju spletne prisotnosti. Pravzaprav lahko to dodobra izkoristimo – Google oglasi se namreč plačajo za vsak klik, medtem ko so sami prikazi brezplačni, kar pomeni, da za ceno občasnih klikov dobimo še bistveno več brezplačne promocije.
Oblikovanje spletnih strani za optimalne rezultate
Čeprav mora biti vsaka spletna stran brezhibno funkcionalna, ne gre zanikati ogromnega vpliva, ki ga ima na uporabniško izkušnjo vizualna podoba spletišča. Gre za enakovredni komponenti, ki ju tako ali tako ni mogoče ločiti – tudi oblikovanje namreč pripomore k funkcionalnosti, medtem ko prav funkcionalnosti spletne strani vodijo proces oblikovanja grafične podobe. Na ta način lahko dosežemo odlične rezultate, pomembno pa je, da ne sklepamo kompromisov. V poštev pridejo zanesljivi in izkušeni oblikovalci, ki bodo znali pripraviti dizajn, ki bo na spletni strani kar najbolj navdušil.
S premišljenim oblikovanjem se lahko izvede učinkovita optimizacija strani za doseganje želenega rezultata. Elegantna grafična podoba pritegne pozornost obiskovalcev, nato pa jih vodi do končnega cilja, verjetno nakupa ali oddaje povpraševanja. Dizajn mora biti eleganten in nevsiljiv, predvsem je pomembno to, da ne moti predstavitve vsebine, temveč jo dopolnjuje – izpostavlja ključne informacije, ponuja pregledno in uporabno navigacijo, spodbuja uporabnika pri uporabi spletišča … Oblikovanje spletnih strani je torej še mnogo več kot le priprava lepih grafičnih elementov.
Prav tako oblikovanje spletnih strani ni le vizualno. Grafična podoba mora biti prenesena na strukturo spletne strani, kodiranje dizajna pa veliko odloča o tem, kako funkcionalna bo končna stran. Pomembno je, da je koda dizajna čista in elegantna, kar se da lahka in brez nepotrebnih komplikacij ali obsežnih elementov. Tako se bo stran hitro in učinkovito nalagala, koristi bo imela od tega tako uporabniška izkušnja kot optimizacija strani za iskalnike, poleg tega pa na ta način ne obremenjujemo toliko strežnika in spletne povezave tistih, ki do strani dostopajo. Optimizacija strani za iskalnike je seveda odvisna še od mnogih drugih dejavnikov, ki so povezani z oblikovanjem, zelo pomembna je učinkovita predstavitev vsebine, pri čemer celotna grafična predloga ne sme poudarjati le vizualnih elementov. V vsakem primeru gre za kompleksno in zahtevno opravilo, ki pa ima zelo velike posledice na delovanje strani in uspeh spletnega nastopa.
Cenik za optimizacijo in oglaševanje
Cena za izdelavo spletne strani je enkratni strošek, ki na dolgi rok zbledi ob stroških drugih storitev, ki so potrebne za uspešno vzdrževanje spletnega posla. Pogosto se poslužujemo predvsem optimizacije in oglaševanja, oboje pa zahteva določeno investicijo.
Za spletno oglaševanje cenik lahko ocenimo s pomočjo informacij o povprečnih cenah klikov na oglase. Za vsak klik bomo morali odšteti nekaj centov, točen strošek pa je odvisen od konkurenčnosti niše, v kateri oglašujemo. Če na istem področju oglašuje več oglaševalcev, bo za spletno oglaševanje cenik dražji, saj so v želji po novih kupcih oglaševalci pripravljeni v svoje oglase investirati več. Cena na klik je tako zelo raznolika, od nekaj centov do več evrov. Verjetno bo dejanski strošek nekaj deset centov na klik. To pa le malo pove – prvič, za spletno oglaševanje cenik vključuje še stroške vodenja kampanje, in drugič, klik za nekaj centov in klik za nekaj evrov sta lahko povsem enakovredna, dražje ni nujno slabše ali boljše. Veliko je odvisno od tega, kako znamo učinek oglaševanja izkoristiti, od tega bo odvisen tudi neposreden izkoristek vloženega denarja.
Spletna optimizacija tako natančnega izračuna ne dopušča. Cena se oblikuje glede na zahtevnost in na predvidene cilje, v obsegu teh omejitev pa ima izvajalec praviloma proste roke. Lahko pa spletna optimizacija obsega le točno določene storitve, ki jih je lažje ovrednotiti. Lahko se na primer pozanimamo, koliko bo stala kakovostna povezava na kakšni uveljavljeni spletni strani, ki bi koristila optimizaciji, ali pa izračunamo ceno za optimizacijska besedila in njihovo objavo na raznih spletiščih. Seveda tudi spletna optimizacija vključuje tako stroške, ki nastanejo pri samem delu, kot tudi stroške dela, ki jih zaračuna izvajalec. Se pa točen cenik oblikuje na podlagi proračuna, ki ga določi naročnik, nujen je dialog med obema strankama, saj je veliko prostora za prilagoditve.
Kakšna je cena spletne strani?
Po navadi se ne splača varčevati, če želimo na dolgi rok koristiti pričakovane prednosti izdelka ali storitve. Pri spletnih straneh to še kako velja, saj ne gre za enostavno nalogo, temveč za zelo kompleksen projekt, ki se pravzaprav nikoli zares ne konča. Le redko je cenovno ugodna izdelava spletnih strani ustrezna izbira. A v nekaterih primerih to vseeno velja, opcijo pa se splača izkoristiti, če pride v poštev.
Poznati je treba predvsem lastne želje in zahteve. Čisto možno je, da bo enostavna statična stran povsem zadostna, torej bo dobro delovala tudi cenovno ugodna izvedba. To so spletne strani, ki so namenjene zgolj prikazovanju osnovne vsebine, torej podajanju informacij v obliki besedila in slik. Če gre za predstavitev podjetja, morda tudi natančnejši opis ponudbe, je taka stran lahko povsem zadostna. Prav tako ni težko dodati drugih osnovnih funkcionalnosti, na primer kontaktnega obrazca. Takšna spletna stran bo stala le nekaj sto evrov, delovala pa bo hitro in učinkovito. Težava je seveda v tem, da ne ponuja dodatnih funkcionalnosti, na primer neposredne prodaje, uporabniških računov, enostavnega urejanja vsebin in podobno, a pogosto te možnosti sploh niso potrebne.
Poleg tega izdelava spletnih strani včasih vsebuje še dodatne storitve, ki jih ne potrebujemo oziroma lahko pri njih prihranimo. Ena teh je na primer SEO optimizacija, ki je sicer zelo dobrodošla, a spet v nekaterih primerih nepotrebna. Poleg tega se lahko SEO optimizacija izvede naknadno in se lahko temu strošku v izhodišču izognemo. Nekatere spletne strani posebne optimizacije ne potrebujejo, čeprav je seveda priporočljivo, da se izvedejo vsaj osnovni posegi na sami strani, saj ti nenazadnje vodijo tudi do boljše uporabniške izkušnje. Napredna SEO optimizacija pa omogoča nekaj prihranka, če se ji odrečemo, enako velja za nekatere druge dodatne storitve, ki jih pogosto vključuje izdelava spletnih strani pri raznih agencijah.